Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

 Είμαι η Ελένη 36 ετών και είμαι αλκοολική

Η Ελένη είναι ανύπαντρη, κατοικεί στην Αθήνα και  ξεκίνησε να καταναλώνει αλκοόλ από μικρή ηλικία , από τα πανηγύρια του επαρχιακού μέρους στο οποίο ζούσε και όπου το να καταναλώνουν τα παιδιά αλκοόλ σε γιορτές δεν εντυπωσίαζε κανέναν, μάλλον ήταν κάτι πολύ φυσιολογικό. Κάποια στιγμή η Ελένη μετακόμισε στην Αθήνα για να συνεχίσει τις σπουδές της και η σχέση με το αλκοόλ συνεχίστηκε….

 Πως ξεκίνησες να καταναλώνεις αλκοόλ και τι ποσότητες έπινες ;
Χωρίς να το καταλάβω, στην αρχή δοκίμασα διάφορα ποτά στις γιορτές του χωριού, μετά όμως συνέχισα γιατί μου άρεσε. Στην αρχή έπινα 1-2 ποτήρια την ημέρα χωρίς να έχω ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποιο ποτό, στην πορεία όμως η ποσότητα αυξήθηκε μέχρι που έφτασα στο σημείο να πίνω ένα μπουκάλι ουίσκι την ημέρα.

Πότε ένιωθες την ανάγκη να πίνεις ;
Στην αρχή όταν είχα άγχος και ήθελα να χαλαρώσω και για να έχω καλή διάθεση, στην πορεία όμως ένιωθα την ανάγκη να πιω σε όλες τις στιγμές της ζωής μου, στη χαρά, στη λύπη, στο άγχος, στη στεναχώρια. Μου έγινε συνήθεια και μου έδινε την ψευδαίσθηση ότι μου έλυνε τα προβλήματα.

Η στιγμή που κατάλαβες ότι ξέφυγες ποια ήταν ;
Δεν μπορώ να θυμηθώ ακριβώς, όμως πέρασαν χρόνια, μερικές φορές σκεφτόμουν ότι μπορεί να είμαι αλκοολική όμως δεν το παραδεχόμουν.

Ποια πιστεύεις ότι είναι τα αίτια που σε οδήγησαν στον αλκοολισμό ;
 Ο πρώτος λόγος είναι η  μοναξιά που ένιωθα σε μικρή ηλικία επειδή είμαι το μικρότερο παιδί μιας πολυμελούς οικογένειας όπου υπάρχει μεγάλη ηλικιακή διαφορά από τα υπόλοιπα αδέλφια και ένιωθα πάντα ότι είμαι το μικρό παιδί με το οποίο δεν ασχολείται κανείς.  Ο δεύτερος λόγος είναι ότι στην Αθήνα μεγάλωσα ουσιαστικά μόνη επειδή οι γονείς κατοικούσαν στην επαρχία και άρχισα να βγαίνω από μικρή ηλικία γεγονός που εύκολα συνδυάστηκε με το αλκοόλ και ο τρίτος λόγος ήταν η ευαισθησία μου σε συνδυασμό με διάφορα προσωπικά προβλήματα.

Σε τι διαφέρει ο αλκοολικός από τον κοινωνικό πότη ;
Ο αλκοολικός έχει την ανάγκη να πιει σε καθημερινή βάση, δεν σημαίνει ότι καθημερινά είναι μεθυσμένος ή πίνει μεγάλες ποσότητες αλλά είναι αδύνατον να μην πιει, το μυαλό του είναι εκεί. Ο κοινωνικός πότης δεν έχει αυτή την ανάγκη , αν τύχει θα πιει, διαφορετικά δεν τον ενδιαφέρει.

 Έχεις κάνει κάτι ακραίο έχοντας καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ ;
Δεν έκανα ποτέ κάτι που να βλάψει τους άλλους,  το διάστημα που έπινα ένα μπουκάλι ουίσκι την ημέρα  για έξι μήνες περίπου είχα ψευδαισθήσεις,  προβλήματα μνήμης, ανορεξία, δεν έβγαινα από το σπίτι, είχα παραμελήσει απόλυτα την προσωπική μου φροντίδα και ήμουν μεθυσμένη σε μόνιμη βάση.

Τι σημαίνει για σένα αλκοόλ ;
Πολλά πράγματα, ανάλογα με την διάθεση μου, άλλες φορές είναι μέσο ευθυμίας, χαλαρότητας και ξεγνοιασιάς και άλλες τρόπος για να ξεσπάσω, να κλάψω ή να κρύψω  τα συναισθήματα μου  .

Η οικογένεια σου πως αντιμετωπίζει την εξάρτηση σου από το αλκοόλ ;
Έχουν κάνει πολλές προσπάθειες  ώστε να με βοηθήσουν, με δική τους παρότρυνση πήγα στους ανώνυμους αλκοολικούς για κάποιο διάστημα, έπειτα σε ψυχίατρο  1-2 φορές και τέλος μη μπορώντας να με πείσουν να συνεχίσω την προσπάθεια  εγκαταστάθηκαν για κάποιο διάστημα στο σπίτι μου ώστε να με ελέγχουν.

Σε τι φάση είσαι σήμερα, πως χαρακτηρίζεις τον εαυτό σου ;
Σε σχέση με τα προηγούμενα που περιέγραψα είμαι  σε πολύ καλύτερη κατάσταση, δεν είναι η σκέψη μου συνέχεια στο αλκοόλ, η ζωή μου δεν είναι μόνο το ποτό και προσπαθώ να προσέχω όσο μπορώ για να μην ξεφύγω. Όταν όμως βρεθώ  έξω με παρέα θα πιώ συνήθως περισσότερο από τους υπόλοιπους.

Που οφείλεται το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν έχεις κάνει κάποια σοβαρή προσπάθεια απεξάρτησης ;
Ενώ γνωρίζω ότι χρειάζομαι επαγγελματική βοήθεια και το σκέφτομαι συχνά τελικά το αμελώ και βρίσκομαι στο ίδιο σημείο.

Τι μήνυμα θέλεις να δώσεις στους ανθρώπους που θα διαβάσουν τη συνέντευξη ;
Το αλκοόλ δεν είναι λύση αλλά καταστροφή , είναι πολύ εύκολο κάποιος να ξεφύγει χωρίς να το καταλάβει επειδή δεν θεωρείται απαγορευμένο και το βρίσκουμε παντού. Και κάτι τελευταίο, μην επιτρέπετε στα παιδιά να πίνουν αλκοόλ.


Δημοσιεύθηκε στο site fe-mail.gr στις 2/9/2013