Διαταραχές της μάθησης
Οι
διαταραχές της μάθησης αφορούν όλες τις ηλικίες , έχουν όμως ταυτιστεί με την
σχολική ηλικία. Πρόκειται για μια κατηγορία διαταραχών που περιλαμβάνει την
διαταραχή της ανάγνωσης, των μαθηματικών, της γραπτής έκφρασης και της διαταραχής
μη προσδιοριζόμενης αλλιώς.
Πολλές
φορές η δασκάλα κατά τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου παροτρύνει τους
γονείς ώστε να επισκεφθούν ειδικό επειδή αντιλαμβάνεται κάποιες δυσκολίες στο
παιδί που χρειάζονται επιπλέον διερεύνηση. Το ιδανικό είναι οι πληροφορίες
σχετικά με το μαθησιακό πρόβλημα του παιδιού να προέρχονται από την δασκάλα ,
τους γονείς και το ίδιο το παιδί.
Η
διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών γίνεται τόσο με σταθμισμένα όσο και με άτυπα
τεστ, είναι όμως σημαντικό για να υπάρχει αξιόπιστη διάγνωση να γίνει με
κορυφαία τεστ που υπάρχουν και στην Ελλάδα όπως η τελευταία έκδοση του WISC που είναι το WISC V. Το WISC V θα μας δώσει πληροφορίες για τον τομέα ή
τους τομείς στους οποίους αντιμετωπίζει δυσκολίες το παιδί, το δείκτη νοημοσύνης καθώς και ενδείξεις για
άλλες δυσκολίες όπως η δυσλεξία.
Οι
παράγοντες που συμβάλλουν στην δημιουργία των διαταραχών μάθησης είναι τα
αισθητηριακά ελλείματα, κάποια ελλείματα στις γνωστικές διεργασίες, ιατρικές ή
και ψυχολογικές καταστάσεις. Οι
διαταραχές μάθησης μπορούν να δημιουργηθούν από ένα ή περισσότερα προβλήματα
συνδυαστικά.
Εφόσον
δεν διαγνωσθούν και αντιμετωπισθούν οι
μαθησιακές διαταραχές θα δημιουργήσουν επιπλέον προβλήματα στο παιδί όπως
χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, κοινωνικά προβλήματα, τάση για απομόνωση
κ.α Επιπλέον, η μη διάγνωση και
θεραπείας των μαθησιακών προβλημάτων θα έχει επιπτώσεις τόσο στην κοινωνική ζωή
όσο και στην επαγγελματική του ατόμου.