Επικοινωνία γονιού - εφήβου
Αντιγόνη Γινοπούλου Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος, MSc. Ψυχική Υγεία Παιδιού και Εφήβου, MA. Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Συμβουλευτική, Πιστοποιημένη Θεραπεύτρια Tomatis®
Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022
Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022
Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022
Άγχος αποχωρισμού στην βρεφική και παιδική ηλικία
Το κύριο χαρακτηριστικό σε αυτές τις ηλικίες όσον αφορά τον αποχωρισμό είναι το υπερβολικό άγχος που βιώνει το παιδί είτε γιατί πρόκειται να αποχωριστεί το βασικό άτομο που το φροντίζει, είτε επειδή υπάρχει πιθανότητα να το αποχωριστεί.
Εκτός από το άγχος αποχωρισμού το παιδί μπορεί να βιώσει καταθλιπτικά επεισόδια ή κρίσεις πανικού. Τα καταθλιπτικά επεισόδια και οι κρίσεις πανικού δεν έχουν μια συγκεκριμένη ηλικία από την οποία ξεκινάνε.
Οι παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν το άγχος αποχωρισμού είναι ο
θάνατος κοντινού συγγενή, ο θάνατος αγαπημένου κατοικίδιου, η αλλαγή γειτονιάς
και σχολείου, κάποια αρρώστια.
Εφόσον δεν αντιμετωπιστεί η πορεία της διαταραχής χαρακτηρίζεται από
εξάρσεις και υφέσεις με αρνητικά αποτελέσματα και στη διάρκεια της εφηβικής
ηλικίας.
Σάββατο 23 Ιουλίου 2022
Διαταραχές της μάθησης
Οι
διαταραχές της μάθησης αφορούν όλες τις ηλικίες , έχουν όμως ταυτιστεί με την
σχολική ηλικία. Πρόκειται για μια κατηγορία διαταραχών που περιλαμβάνει την
διαταραχή της ανάγνωσης, των μαθηματικών, της γραπτής έκφρασης και της διαταραχής
μη προσδιοριζόμενης αλλιώς.
Πολλές
φορές η δασκάλα κατά τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου παροτρύνει τους
γονείς ώστε να επισκεφθούν ειδικό επειδή αντιλαμβάνεται κάποιες δυσκολίες στο
παιδί που χρειάζονται επιπλέον διερεύνηση. Το ιδανικό είναι οι πληροφορίες
σχετικά με το μαθησιακό πρόβλημα του παιδιού να προέρχονται από την δασκάλα ,
τους γονείς και το ίδιο το παιδί.
Η
διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών γίνεται τόσο με σταθμισμένα όσο και με άτυπα
τεστ, είναι όμως σημαντικό για να υπάρχει αξιόπιστη διάγνωση να γίνει με
κορυφαία τεστ που υπάρχουν και στην Ελλάδα όπως η τελευταία έκδοση του WISC που είναι το WISC V. Το WISC V θα μας δώσει πληροφορίες για τον τομέα ή
τους τομείς στους οποίους αντιμετωπίζει δυσκολίες το παιδί, το δείκτη νοημοσύνης καθώς και ενδείξεις για
άλλες δυσκολίες όπως η δυσλεξία.
Οι
παράγοντες που συμβάλλουν στην δημιουργία των διαταραχών μάθησης είναι τα
αισθητηριακά ελλείματα, κάποια ελλείματα στις γνωστικές διεργασίες, ιατρικές ή
και ψυχολογικές καταστάσεις. Οι
διαταραχές μάθησης μπορούν να δημιουργηθούν από ένα ή περισσότερα προβλήματα
συνδυαστικά.
Εφόσον
δεν διαγνωσθούν και αντιμετωπισθούν οι
μαθησιακές διαταραχές θα δημιουργήσουν επιπλέον προβλήματα στο παιδί όπως
χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, κοινωνικά προβλήματα, τάση για απομόνωση
κ.α Επιπλέον, η μη διάγνωση και
θεραπείας των μαθησιακών προβλημάτων θα έχει επιπτώσεις τόσο στην κοινωνική ζωή
όσο και στην επαγγελματική του ατόμου.
Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022
Διαθέσιμο και ηλεκτρονικά το άρθρο της εφημερίδας Καθημερινή σχετικά με την επίδραση της πανδημίας στα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα.
Σάββατο 7 Μαΐου 2022
Η ψυχολογική επίδραση και οι σχέσεις με τους γονείς όταν χρησιμοποιούν εφαρμογές για να παρακολουθούν τα παιδιά τους.
Ευχαριστώ την κυρία Γιάνναρου και την εφημερίδα Η καθημερινή που με τιμούν σε σταθερή βάση με την εμπιστοσύνη τους για θέματα ψυχολογίας και παιδοψυχολογίας.
https://www.kathimerini.gr/society/561841234/min-parakoloytheite-ta-paidia-empisteytheite-ta/?fbclid=IwAR0qIyn9Lx56wKnXXx04JKvrJnEJaJDE2WuUYtTq-3f2bBj3b-B1qVbskMo
Κυριακή 17 Απριλίου 2022
Το νέο Forbrain με τα δύο μικρόφωνα είναι πλέον διαθέσιμο, βοηθάει όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα μάθησης, ομιλίας και μνήμης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την ηλικία των 3 ετών και άνω. Μπορείτε να το αποκτήσετε με σημαντική έκπτωση με την χρήση του κωδικού 3A0100612 στη φόρμα παραγγελίας του site https://www.forbrain.com .