Παιδιά και αυτοεκτίμηση
Η αυτοεκτίμηση έχει τις ρίζες της στην πρώτη παιδική ηλικία και επηρεάζεται από τις εμπειρίες του παιδιού σε σχέση με την επιτυχία και την αποτυχία. Καθοριστικό ρόλο στην αυτοεκτίμηση του παιδιού και στην αυτοεκτίμηση που θα έχει στη συνέχεια ως ενήλικας έχει η αλληλεπίδραση με τους γονείς. Κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων, η αυτοεκτίμηση σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό με την σχολική επιτυχία και την ενθάρρυνση από την οικογένεια και τους καθηγητές.
Τα παιδιά με υψηλή αυτοεκτίμηση αξιολογούν τον εαυτό τους θετικά, αισθάνονται ότι έχουν κοινωνικές , μαθησιακές και άλλες δεξιότητες. Σε αντίθεση , τα παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση δεν αισθάνονται ότι έχουν ικανότητες να ανταπεξέλθουν στην καθημερινότητα και δεν αγαπούν τον εαυτό τους .
Οι επιτυχίες και οι αποτυχίες μπορούν να οδηγήσουν τα παιδιά να αισθάνονται νικητές ή ηττημένοι.
Ο έπαινος αποτελεί έναν τρόπο ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης των παιδιών, όμως η υπερβολική ενίσχυση έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να μην αποκτούν πραγματική αίσθηση του σωστού, του λάθους και των ορίων.