Κυριακή 30 Μαΐου 2021

 Γιατί επιμένει η κατάθλιψη ;

- Ο άνθρωπος με κατάθλιψη δεν εκτιμά τα μικρά βήματα που κάνει και περιμένει το θαύμα για να νιώσει ότι έκανε πρόοδο
- Συγκρίνει τι έκανε στη ζωή του όταν δεν είχε κατάθλιψη με το τώρα, οπότε ότι κάνει σήμερα το θεωρεί ασήμαντο
- Συγκρίνει τον εαυτό του με όσους δεν έχουν κατάθλιψη και το γεγονός ότι πρέπει να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια έχει ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψει την προσπάθεια
- Θεωρεί ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει ότι και ο ίδιος, επομένως το αποτέλεσμα δεν έχει αξία
- Έχει εμμονή με τα αρνητικά γεγονότα και συμπεριφορές
- Δεν πιστεύει ότι οι άλλοι εκτιμούν τις θετικές του πράξεις και τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα του.



Πέμπτη 27 Μαΐου 2021

 Αρνητικοί τρόποι αντιμετώπισης της ψυχολογικής πίεσης

- Απογοητεύομαι και εγκαταλείπω την προσπάθεια όταν συναντώ εμπόδια
- Περιμένω οι άλλοι να με βοηθήσουν
- Αποφεύγω τις καταστάσεις που μου προκαλούν δυσφορία
- Έχω ένταση και εκνευρίζομαι όταν δεν καταφέρνω κάτι άμεσα
- Καταναλώνω αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες, φάρμακα για να αμβλύνω τα δυσάρεστα συναισθήματα.

Τι θα πρέπει να κάνω ώστε να έχω μια σταθερή αλλαγή ;
- Θα δεσμευτώ για την αλλαγή, θα γράψω όλα τα πλεονεκτήματα από τις αλλαγές στη ζωή μου
- Θα κάνω έναν κατάλογο με οτιδήποτε υπονομεύει τις προσπάθειες μου
- Τα πισωγυρίσματα που θα παρουσιαστούν είναι στα πλαίσια των αλλαγών και δεν θα σταματήσουν την προσπάθεια μου
- Θα επιλέξω έναν υποστηρικτικό άνθρωπο που θα με βοηθήσει στην προσπάθεια μου.



Σάββατο 22 Μαΐου 2021

 Διαταραχές προσωπικότητας

Συνήθως η οι διαταραχές προσωπικότητας μπορούν να διαγνωστούν από την ηλικία των 16-17 χρονών. Σε μικρότερες ηλικίες μπορούμε να έχουμε διάγνωση εφόσον υπάρχουν δυσπροσαρμοστικά χαρακτηριστικά τα οποία υπάρχουν τουλάχιστον ένα χρόνο και δεν μπορούν να εξηγηθούν από αναπτυξιακή ή ψυχιατρική διαταραχή.
- Μεταιχμιακή διαταραχή προσωπικότητας
Χαρακτηρίζεται από αστάθεια και ένταση στις διαπροσωπικές σχέσεις, συναισθηματική αστάθεια, αδυναμία ελέγχου του θυμού, διαταραγμένη εικόνα εαυτού, αίσθημα κενού και παρορμητικότητας.
Στους εφήβους έχουμε παρόμοια εικόνα με τους ενήλικες.
Τα αίτια βρίσκονται στις τραυματικές εμπειρίες πολύ νωρίς στη ζωή, στην δύσκολες καταστάσεις στην παιδική ηλικία, στη μητρική και γενικότερα στη γονική απόρριψη. Επίσης, άλλα αίτια μπορούν να είναι η σεξουαλική κακοποίηση, οι προβληματικές αλληλεπιδράσεις στην οικογένεια και τα υψηλά επίπεδα θυμού.
- Σχιζοειδής διαταραχή προσωπικότητας
Η συγκεκριμένη διαταραχή αφορά σχεδόν μόνο ενήλικες. Χαρακτηρίζεται από αδιαφορία για τις κοινωνικές σχέσεις, αποφυγή έκφρασης τόσο θετικών όσο αρνητικών συναισθημάτων, αδιαφορία στην κριτική, έντονη ενασχόληση με την φαντασία.
-Σχιζότυπη διαταραχή προσωπικότητας
Χαρακτηρίζεται από έντονη δυσφορία και μειωμένη ικανότητα στις διαπροσωπικές σχέσεις, εκκεντρική συμπεριφορά και αντιληπτικές παραποιήσεις.



Παρασκευή 14 Μαΐου 2021

                Τεστ WISC V για παιδιά

Πρόκειται για το πιο αξιόπιστο εργαλείο αξιολόγησης της νοημοσύνης των παιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι ηλικίες χορήγησης είναι από 6 ετών μέχρι 16 ετών και 11 μηνών. Η χορήγηση είναι ατομική και η διάρκεια του τεστ είναι 60 - 90 λεπτά. Το τεστ WISC V εξάγει 6 διαφορετικούς δείκτες: Γενικός Δείκτης Νοημοσύνης, Δείκτης Λεκτικής Κατανόησης, Δείκτης Οπτικοχωρικής Αντίληψης, Δείκτης Ρέοντα Συλλογισμού, Δείκτης Εργαζόμενης Μνήμης, Δείκτης Ταχύτητας Επεξεργασίας. Το τεστ WISC V εξετάζει ακόμα 5 βοηθητικούς δείκτες που παρέχουν επιπλέον πληροφορίες για τις γνωστικές ικανότητες του παιδιού: Γενική Ικανότητα, Γνωστική Επάρκεια, Ποσοτικός Συλλογισμός, Ακουστική Εργαζόμενη Μνήμη, Μη λεκτική Ικανότητα. Το τεστ WISC V εντοπίζει τόσο τις δυνατότητες όσο και τις αδυναμίες των παιδιών σε νοητικό και μαθησιακό επίπεδο. 



Τρίτη 11 Μαΐου 2021

 Πηγές άγχους των ανθρώπων με κρίσεις πανικού

-Απώλεια ελέγχου: οι άνθρωποι που παθαίνουν κρίσεις πανικού νιώθουν ότι κατά την διάρκεια της κρίσης χάνουν τον έλεγχο, μπορεί να λιποθυμήσουν, να τρελαθούν ή να πάθουν έμφραγμα. Η αίσθηση της απώλειας του ελέγχου είναι πιο έντονη σε πολυσύχναστα μέρη επειδή πολλά άτομα θα μπορούσαν να δουν αυτήν την συμπεριφορά.
- Έλλειψη διαθέσιμης βοήθειας: όσοι παθαίνουν κρίσεις πανικού νιώθουν μεγαλύτερο άγχος όταν δεν έχουν δίπλα τους άτομα τα οποία γνωρίζουν και μπορούν να βοηθήσουν σε περίπτωση που εκδηλωθεί η κρίση.
- Τα βλέμματα των άλλων: οι άνθρωποι που παθαίνουν κρίσεις πανικού νομίζουν ότι όλοι οι άλλοι παρατηρούν τα συμπτώματα δυσφορίας και ενόχλησης τους. Μερικές φορές αυτή η επιπλέον πηγή άγχους είναι αρκετή για να προκαλέσει κρίση πανικού.
- Αδυναμία διαφυγής: όταν δεν υπάρχει δυνατότητα διαφυγής δημιουργούνται έντονα συμπτώματα άγχους και ενδεχομένως κρίσεις πανικού. Οι πολυσύχναστοι και κλειστοί χώροι δημιουργούν τα συγκεκριμένα άγχη.



Κυριακή 9 Μαΐου 2021

 Διαταραχές διατροφής στην βρεφική και παιδική ηλικία

Από τις πρώτες μέρες της ζωής, το βρέφος είναι πλήρως εξαρτημένο από το άτομο που το φροντίζει το οποίο συνήθως είναι η μητέρα. Η αλληλεπίδραση μητέρας - βρέφους κατά τη διαδικασία της πρόσληψης τροφής αντανακλά την ποιότητα της σχέσης που αναπτύσσεται μεταξύ τους, τη σταδιακή διαπραγμάτευση της αυτονομίας η οποία θα ακολουθήσει και τελικά την ανεξαρτησία του παιδιού.
Η σχέση με την τροφή που αναπτύσσεται εξαρτάται τόσο από την ικανότητα της μητέρας να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του βρέφους όσο και από την ιδιοσυγκρασία του.
Από την αρχή της ζωής η τροφή αποτελεί πηγή ευχαρίστησης αλλά μπορεί να αποτελέσει και πηγή δυσαρέσκειας. Τα προβλήματα διατροφής μαζί με τα προβλήματα ύπνου αποτελούν συχνά προβλήματα της βρεφικής και της πρώιμης παιδικής ηλικίας.
Η άρνηση τροφής αποτελεί συνηθισμένο πρόβλημα της βρεφικής ηλικίας. Σε μερικές περιπτώσεις συνδυάζεται και με άλλα προβλήματα όπως άγχος αποχωρισμού και προβλήματα κατάκτησης της αυτονομίας. Επίσης, η άρνηση τροφής μπορεί να εμφανιστεί όταν υπάρχουν ιατρικά προβλήματα.
Η επιλεκτική πρόσληψη τροφής παρατηρείται κυρίως στην πρώιμη παιδική και στην παιδική ηλικία, χαρακτηρίζεται από άρνηση του παιδιού να δοκιμάσει νέες τροφές. Η διατροφή που προτιμάει το παιδί συνήθως περιλαμβάνει κυρίως υδατάνθρακες.
Στις περισσότερες περιπτώσεις το παιδί παρουσιάζει φυσιολογική ανάπτυξη και βάρος.
Οι παράγοντες που οδηγούν στην επιλεκτική πρόσληψη τροφής περιλαμβάνουν αναπτυξιακούς και ιατρικούς παράγοντες καθώς και προβλήματα άγχους και φοβίες.
Τα διατροφικά προβλήματα βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου εφόσον εξαλείφονται και οι παράγοντες που τα προκαλούν. Σε κάποιες περιπτώσεις, καθώς μεγαλώνει το παιδί απαιτείται θεραπευτική παρέμβαση επειδή η διαταραχή μπορεί να αποτελέσει παράγοντα κινδύνου διατροφικών διαταραχών στην εφηβεία και την ενήλικη ζωή.



Τρίτη 4 Μαΐου 2021

 Η διάσπαση προσοχής στους ενήλικες

Κάποια από τα συμπτώματα της διάσπασης προσοχής που παρουσιάζουν οι ενήλικες είναι τα ακόλουθα :
- Δυσκολεύονται να οργανώσουν τις δραστηριότητες τους, ακόμα και οι απλές δραστηριότητες μπορούν να διογκωθούν και να αποτελέσουν τεράστια εμπόδια.
- Η χρόνια αναβλητικότητα είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό, οι ενήλικες με διάσπαση προσοχής βιώνουν υπερβολικά μεγάλη ανησυχία για οποιοδήποτε νέο ξεκίνημα.
- Το αίσθημα της αποτυχίας των στόχων είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό, το άτομο νιώθει μόνιμα ότι βρίσκεται σε έναν λαβύρινθο και αδυνατεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του.
- Η χαμηλή ανεκτικότητα στην απογοήτευση είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό. Η κάθε καινούρια απογοήτευση θυμίζει στον ενήλικα με διάσπαση προσοχής όλες τις προηγούμενες απογοητεύσεις με αποτέλεσμα να εξοργίζεται και να σταματήσει την προσπάθεια.
- Υπάρχει τάση για εξαρτημένη συμπεριφορά από ουσίες, αλκοόλ, τζόγο.
- Ο ενήλικας με διάσπαση προσοχής βρίσκεται συνεχώς σε αναζήτηση νέων και έντονων συγκινήσεων.
- Αδυνατεί να συγκεντρωθεί ώστε να διαβάσει .
- Έχει την τάση να μιλάει χωρίς να σκέφτεται, παρασύρεται από έντονο ενθουσιασμό.
- Χαρακτηρίζεται από παρορμητικότητα είτε στον τρόπο που ενεργεί είτε στην σπατάλη των χρημάτων.
- Οι έντονες εναλλαγές στη διάθεση είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό των ενήλικων με διάσπαση προσοχής.
- Τα προβλήματα αυτοσεβασμού και αυτοεκτίμησης είναι το αποτέλεσμα πολλών ετών απογοήτευσης και αποτυχίας ειδικά όταν η πατρική οικογένεια δεν ήταν υποστηρικτική.